.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات کروبی در جلسه ای فوق العاده

اكنون در شرايطي هستيم كه خاتمي و ميرحسين موسوي كه از شخصيت هاي ارزشمند كشور هستند، هم وارد صحنه شدند و با تمام وجود از حضور آنان استقبال مي كنيم و معتقديم اين موضوع زمينه هاي مناسبي را براي برگزاري انتخاباتي رقابتي و پر شور فراهم مي كند.
دبير كل حزب اعتماد ملي خطاب به اعضاي اعتماد ملي از آنها خواست: از ورود به هر مبحثي كه بوي تخريب و تضعيف مي دهد خودداري كنند و فقط در ترويج كارها و فعاليت هاي خود گام بردارند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني حزب اعتماد ملي، مهدي كروبي عصر دیروز در جلسه فوق العاده شوراي مركزي حزب اعتماد ملي كه با حضور دبيران مناطق سي گانه كشور در محل دفتر مركزي حزب برگزار شد، به تشريح تحولات سياسي كشور پرداخت و با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال آينده در سخنان مهمي خطاب به هم حزبي هاي خويش تاكيد كرد كه از ورود به هرگونه مباحث تشتت زا خودداري كنند.

مهدي كروبي با اشاره به ضرورت تحزب در كشور به عنوان عامل پويايي جامعه و مشاركت شهروندان در نظارت بر قدرت اظهار داشت: به دنبال رحلت حضرت امام (ره) به عنوان بنيانگذار جمهوري اسلامي تحولاتي در كشور رخ داد، ضمن آنكه از رحلت آن يگانه دوران متاثر بوديم، خوشحال شديم از اينكه يكي از چهره هاي برجسته از شاگردان امام و بزرگان نظام با دقت و تدبير خبرگان به رهبري انتخاب شد، جنگ پايان يافت،در دولت، نخست وزيري حذف و در قوه قضاييه، شوراي عالي قضايي جاي خود را به رييس قوه داد.

رييس مجلس ششم در ادامه افزود : در فضاي سياسي كشور نيز جريان ما آرام آرام به انزوا كشيده شد و عرصه بر آنان تنگ شد و در همان ايام اختلافاتي با صدا و سيما، شوراي نگهبان و...به وجود آمد.
از زمان رحلت امام تا دوم خرداد با هر خون دلي بود، سعي كرديم نيروها را حفظ كنيم واين روند تا خرداد 76 ادامه پيدا كرد.

دبير كل حزب اعتماد ملي در ادامه با اشاره به پيروزي عظيم دوم خرداد، خاطر نشان كرد: در حالي كه همه گمانه زني نشان از آن داشت كه جريان خط امام حداكثر 7- 8 ميليون رأي دارد، آن حماسه بزرگ شكل گرفت كه خود منشاء تحولات و حوادث جديدي شد كه بخشي از آن به اختلافاتي بر مي گردد كه موجب از دست رفتن آن فرصت هاي بي نظيري شد كه هم اكنون نيز شاهد عوارض آن هستيم.

كروبي خاطر نشان كرد: من اصلاً نمي خواهم وارد اين موضوع شوم كه علت آن چه بود، كه در نهايت تا انتخابات رياست جمهوري دور گذشته ادامه پيدا كرد. در انتخابات دور نهم شاهد بوديم كه از جريان اصلاحات چهار نفر وارد صحنه شدند و هر چه تلاش كرديم تا مانع اختلافات شويم ، نتيجه نداد.
وي ادامه داد: در حال حاضر نيز در جريان تحولات انتخابات رياست جمهوري سال آينده نيز هرچه دوستان گفتند، قبول كرديم، كه همين موضوع شوراي حكميت و يا حضور در مذاكرات كارگروه تشكيل شده براي رسيدن وحدت از جمله ي آن بود. هر چند كه براي من مثل آفتاب روشن بود كه اين قضايايي كه اكنون شاهد آن هستيم اتفاق مي افتد.

كروبي در ادامه با بيان اينكه كار به جايي رسيد كه ديديم تاخير در اعلام حضور موجب فرصت سوزي مي شود، تصريح كرد: اكنون در شرايطي هستيم كه خاتمي و ميرحسين موسوي كه از شخصيت هاي ارزشمند كشور هستند، هم وارد صحنه شدند و با تمام وجود از حضور آنان استقبال مي كنيم و معتقديم اين موضوع زمينه هاي مناسبي را براي برگزاري انتخاباتي رقابتي و پر شور فراهم مي كند.

كروبي افزود: اما نكته اي كه بايد به آن توجه شود فضاي جديدي است كه در حال شكل گيري است، اتفاقاتي كه جز تندي و تخريب ثمره ديگري ندارد در حال رخ دادن است، اخبار گسترده و حيرت آوري هم به گوش مي رسد، و اگر اين روند مشكوك ادامه پيدا كند، نمي دانم به كجا منتهي مي شود ولي به نظر مي رسد، نگران كننده است و تاثيرات منفي در ادامه كار وارد خواهد ساخت.

دبير كل حزب اعتماد ملي در ادامه سخنان خود خطاب به اعضاي شوراي مركزي و رؤساي استان هاي حزب اعتماد ملي تصريح كرد : اگر از همان ابتدا مي گذاشتند كار خود را دنبال كنيم اكنون شاهد اين مسايل نبوديم. ما به هيچ وجه قصد ورود به مباحث تنش زا را نداريم، اما به نظر مي رسد قضايايي كه اكنون در حال رخ دادن است در ادامه همان تحولات چهار سال پيش است و اگر لازم باشد به موقع مسايلي را كه در حال رخ دادن است ، كامل باز خواهم كرد.

دبير كل سابق مجمع روحانيون مبارز در ادامه تاكيد كرد: از شما مي خواهم بر سر راهي كه انتخاب كرده ايد قرص و محكم بايستيد. همه رقباي حاضر و به ويژه طيف اصلاحات را تقويت كنيد، از ورود به هر مبحثي كه بوي تخريب و تضعيف مي دهد خودداري كنيد و فقط در ترويج كارها و فعاليت هاي خود گام برداريد.

كروبي در ادامه سخنان خود با اشاره به آنكه در هر مجموعه اي ممكن است فردي باشد كه عقيده و نظرش با اكثريت مخالف باشد و راه انتخاب شده را درست تلقي نكند، افزود: در مجموعه حزب انتظار است با وسعت نظر و ديدي بلند فضا را براي حضور همه نگرش ها و طيف هاي مختلف فراهم شود. اما بايد مراقبت لازم هم صورت گيرد تا عده اي با طرح مباحث ترديد آميز، موجب كندي و اختلال در حركت در مسيري كه انتخاب كرده اند، نشويم.

كروبي در پايان سخنان خود تاكيد كرد: عده اي در جهت فضاسازي هاي خود دنبال طرح مسايل حاشيه اي و بحران زا هستند و بايد با تدبير اين مقطع را پشت سر گذاشت و بدانيد كه ما خود را براي آينده فارغ از اينكه چه نتيجه اي حاصل شود، آماده كرده ايم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 بهمن 1387
باسلام ای کاش دوستان دیگر در جبهه اصلاحات منش و معرفت شما را داشتند ای شیخ اصلاحات .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.